Pedagoška koncepcija rada u produženom boravku kao i u nastavi zasniva se na svim potrebama učenika i konkretnim utjecajem na njih.
Radi se prilagodba nastavnih metoda s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja. Djeca su oko 10 sati dnevno u školi, otprilike isto toliko dnevno spavaju. Moramo napomenuti koliku važnost i životnost predstavlja rad u produženom boravku, kad učenici sa svojim porodicama provode svega 4-5 sati dnevno.
Rad u produženom boravku mnogo je drugačiji od klasične nastave, ali i cjelovitiji i bogatiji. Ne svodi se samo na pisanje zadaće i dovršavanje jutarnjeg posla. Učiteljica u produženom boravku određuje vježbe i zadatke pomoću kojih realizuje aktivnosti učenja. Cilj je naučiti djecu kako učiti, istraživati, proučavati, podučavati, pomagati.
Rad u boravku snažno utječe na:
- emocije učenika,
 - sigurnost u sebe,
 - samopoštovanje,
 - povjerenje u prijatelje,
 - saradnju,
 - pomaganje,
 - odgovornost,
 - znatiželju,
 - samovrednovanje,
 - zdrav moral,
 - osjećaj uspješnosti,
 - snalažljivost,
 - okretnost,
 - pravo na pogrešku,
 - prihvatanje pogrešaka kod sebe i drugih.
 
U produženom boravku povezuju se igra, učenje i rad. Učiteljice su u produženom boravku najprije odgajatelji, ali i mentori učenicima. One ih potiču, pomažu, ohrabruju, tješe, rješavaju probleme. Učenici u boravku mogu više pratiti vlastiti ritam zbog fleksibilnosti u dnevnom rasporedu.
Kroz individualne razgovore s učiteljicom iz produženog boravka roditelj saznaje kakvo je dijete u igri, kako usvaja nastavni sadržaj prilikom uvježbavanja, koliko je spremno pomoći i kako prihvata pomoć u grupnom radu, kako reaguje na umor, kakvo je u kuhinji, koliko sudjeluje u održavanju urednosti učionice... Sve su to vrlo važne stvari u razvoju jednog djeteta. Roditelji i učitelji u produženom boravku moraju sarađivati prijateljski, jer dio roditeljske uloge preuzima upravo učitelj produženog boravka. Frustracija i stres koji se javljaju i u produženom boravku, sastavni su dio života. Djecu se mora na to pripremiti. Djeca su u produženom boravku, nakon nastave, drugačija nego ujutro. Puno su umornija, samim tim nemirnija i dekoncentrisanija. Potrebno je izmjenjivati periode odmora rada i igre.
ORGANIZACIJA RADA PRODUŽENOG BORAVKA U NAŠOJ ŠKOLI
U našoj školi produženi boravak organizovan je za učenike od prvog do petog razreda. Dnevno trajanje produženog boravka je od 7:00 do 17:00 sati. Organizacija dnevnih aktivnosti, kao i boravak djece je fleksibilan i usklađen sa radnim obavezama roditelja.
Orijentacioni raspored dnevnih aktivnosti produženog boravka:
PRVA SMJENA | 
|
|---|---|
Vrijeme | 
Aktivnosti | 
| 
 07:00 - 08:30  | 
 Prijem djece / pripremanje zdravog obroka  | 
| 
 08:30 - 09:00  | 
 Doručak  | 
| 
 09:00 - 09:15  | 
 Jutarnji sastanak  | 
| 
 09:15 - 10:30  | 
 Izrada zadaće i vježbanje sadržaja iz nastave  | 
| 
 10:30 - 12:00  | 
 Rekreativne aktivnosti / kreativne radionice  | 
| 
 12:00 - 12:30  | 
 Ručak  | 
| 
 12:30 - 13:00  | 
 Pospremanje i odlazak na nastavu  | 
DRUGA SMJENA | 
|
|---|---|
Vrijeme | 
Aktivnosti | 
| 
 11:00 - 12:30  | 
 Dolazak s nastave / rekreaktivne aktivnosti / pripremanje zdravog obroka  | 
| 
 12:30 - 13:00  | 
 Ručak  | 
| 
 13:00 - 13:15  | 
 Dnevni sastanak  | 
| 
 13:15 - 14:30  | 
 Izrada zadaće i vježbanje sadržaja iz nastave  | 
| 
 14:30 - 16:00  | 
 Rekreativne aktivnosti / kreativne radionice  | 
| 
 16:00 - 16:30  | 
 Užina  | 
| 
 16:30 - 17:00  | 
 Pospremanje i odlazak kući  | 
