Dnevni boravak

Pedagoška koncepcija rada u produženom boravku kao i u nastavi zasniva se na svim potrebama učenika i konkretnim utjecajem na njih.

Radi se prilagodba nastavnih metoda s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja. Djeca su oko 10 sati dnevno u školi, otprilike isto toliko dnevno spavaju. Moramo napomenuti koliku važnost i životnost predstavlja rad u produženom boravku, kad učenici sa svojim porodicama provode svega 4-5 sati dnevno.

Rad u produženom boravku mnogo je drugačiji od klasične nastave, ali i cjelovitiji i bogatiji. Ne svodi se samo na pisanje zadaće i dovršavanje jutarnjeg posla. Učiteljica u produženom boravku određuje vježbe i zadatke pomoću kojih realizuje aktivnosti učenja. Cilj je naučiti djecu kako učiti, istraživati, proučavati, podučavati, pomagati.

Rad u boravku snažno utječe na:

  • emocije učenika,
  • sigurnost u sebe,
  • samopoštovanje,
  • povjerenje u prijatelje,
  • saradnju,
  • pomaganje,
  • odgovornost,
  • znatiželju,
  • samovrednovanje,
  • zdrav moral,
  • osjećaj uspješnosti,
  • snalažljivost,
  • okretnost,
  • pravo na pogrešku,
  • prihvatanje pogrešaka kod sebe i drugih.

 

U produženom boravku povezuju se igra, učenje i rad. Učiteljice su u produženom boravku najprije odgajatelji, ali i mentori učenicima. One ih potiču, pomažu, ohrabruju, tješe, rješavaju probleme. Učenici u boravku mogu više pratiti vlastiti ritam zbog fleksibilnosti u dnevnom rasporedu.

Kroz individualne razgovore s učiteljicom iz produženog boravka roditelj saznaje kakvo je dijete u igri, kako usvaja nastavni sadržaj prilikom uvježbavanja, koliko je spremno pomoći i kako prihvata pomoć u grupnom radu, kako reaguje na umor, kakvo je u kuhinji, koliko sudjeluje u održavanju urednosti učionice... Sve su to vrlo važne stvari u razvoju jednog djeteta. Roditelji i učitelji u produženom boravku moraju sarađivati prijateljski, jer dio roditeljske uloge preuzima upravo učitelj produženog boravka. Frustracija i stres koji se javljaju i u produženom boravku, sastavni su dio života. Djecu se mora na to pripremiti. Djeca su u produženom boravku, nakon nastave, drugačija nego ujutro. Puno su umornija, samim tim nemirnija i dekoncentrisanija. Potrebno je izmjenjivati periode odmora rada i igre.

 

ORGANIZACIJA RADA PRODUŽENOG BORAVKA U NAŠOJ ŠKOLI

U našoj školi produženi boravak organizovan je za učenike od prvog do petog razreda. Dnevno trajanje produženog boravka je od 7:00 do 17:00 sati. Organizacija dnevnih aktivnosti, kao i boravak djece je fleksibilan i usklađen sa radnim obavezama roditelja. 

Orijentacioni raspored dnevnih aktivnosti produženog boravka:

 

 PRVA SMJENA

Vrijeme 

Aktivnosti 

07:00 - 08:30

Prijem djece / pripremanje zdravog obroka

08:30 - 09:00

Doručak 

09:00 - 09:15

Jutarnji sastanak

09:15 - 10:30

Izrada zadaće i vježbanje sadržaja iz nastave

10:30 - 12:00

Rekreativne aktivnosti / kreativne radionice

12:00 - 12:30

Ručak

12:30 - 13:00

Pospremanje i odlazak na nastavu

 

DRUGA SMJENA

Vrijeme 

Aktivnosti 

 11:00 - 12:30 

Dolazak s nastave / rekreaktivne aktivnosti / pripremanje zdravog obroka

 12:30 - 13:00  

Ručak 

 13:00 - 13:15 

Dnevni sastanak

 13:15 - 14:30 

Izrada zadaće i vježbanje sadržaja iz nastave

 14:30 - 16:00 

Rekreativne aktivnosti / kreativne radionice

 16:00 - 16:30 

Užina

 16:30 - 17:00 

Pospremanje i odlazak kući